Doba poogierovská začíná. Kdo usedne v MS v rallye na opustěšný trůn?
Až ve čvrtek v Monte Carlu začne nová sezona mistrovství světa v automobilových soutěžích, obháje titulu Sébastien Ogier nebude mezi startujícími chybět. Osminásobný šampion však letos absolvuje jen některé závody a trůn pro krále světové rallye je volný. Velkých změn se dočkala i pravidla a vozy. Speciály WRC nahradí auta s hybridním pohonem s označením Rally1.
Osmatřicetiletý Ogier ale i nadále spolupracuje s Toyotou a barvy japonské automobilky bude hájit i tento týden v Monte Carlu. "Těším se, že budu mít letos více času na rodinu, ale zároveň jsem rád, že jsem zůstal u Toyoty a budu mít šanci představit se v některých rallye. Přesný plán ještě není jasný, ale udělám maximum, abych týmu pomohl v šampionátu značek i při vývoji vozu," uvedl Ogier.
"Jsem na začátku nové fáze kariéry, protože nepojedu všechny závody. Cítím se trochu jinak než obvykle, start v Monte Carlu je pro mě ale vždy speciální. Stále jsem závodník a chci vyhrávat, takže do toho dám maximum," podotkl osminásobný světový šampion. V Monte Carlu vyhrál rovněž osmkrát.
Toyota se po Ogierově rozhodnutí omezit závodní program rozhodla vsadit na Brita Elfyna Evanse a Kalleho Rovanperäho z Finska, součástí týmu je i další Fin Esapekka Lappi. Evans by se po dvou druhých místech v konečném hodnocení MS v předešlých dvou letech rád posunul na pozici světové jedničky. Třiatřicetiletý Velšan si ale uvědomuje, že sezona 2022 bude hodně specifická.
"Čeká nás vzrušující období našeho sportu a těším se na výzvu nových vozů. Od doby, kdy jsem poprvé testoval nový speciál, jsme udělali velký pokrok. Až v Monte Carlu se ale ukáže, jak jsme na tom ve srovnání s konkurencí," řekl Evans.
"Hodně se toho změnilo a je to čistý list papíru. Nebylo snadné přesednout z auta, které bylo skvěle vyvinuté a v němž vše snadno fungovalo, do něčeho neznámého. Dodatečný výkon z hybridního systému je obrovský rozdíl a to, jak ho zvládnete (využívat), může mít v určitých případech docela velkou cenu," podotkl.
Vedle Toyoty nasadí nové hybridní speciály i Hyundai a Ford. Tým korejské automobilky bude nadále spoléhat na Belgičana Thierryho Neuvillea a Otta Tänaka z Estonska, jedničkou Fordu by měl být Ir Craig Breen. V Monte Carlu se ale s vozem týmu M-Sport představí i rallyeová hvězda Sébastien Loeb z Francie. Sedmačtyřicetiletý devítinásobný mistr světa se do dějiště přesunul z Rallye Dakar, v níž v minulém týdnu skončil druhý.
Na startu Rallye Monte Carlo budou i tři zástupci českého motoristického sportu. Erik Cais a Jan Černý v monackém knížectví zahájí boje v šampionátech WRC2 a WRC3, další účast na oblíbené soutěži si připíše Martin Rada.