Bylo to peklo na zemi, říká Valtr po pouštní etapě
Belén – Byla to zatím nejsložitější etapa, shodují se závodníci při hodnocení úterní deváté etapy Rallye Dakar. A to i přesto, že ji organizátoři museli zkrátit na 180 kilometrů. I tak se závodníci potýkali s nesnesitelným vedrem, které je dovedlo na samotný okraj sil. Například posádka nejlepšího Čecha mezi kamiony Jaroslava Valtra musela snášet v kabině teploty přesahující 60 stupňů Celsia.
Všichni závodníci byli rádi, že se dostali na konec etapy, posádka týmu Tatra Buggyra racing nebyla výjimkou. "Jsme rádi, že jsme v bivaku, že etapu zkrátili. Byl to očistec, peklo na zemi. Bylo hrozné horko, upekli jsme se jak posádka, tak auto," popisoval Valtr téměř nelidské podmínky na trase.
Jen zkrácení etapy zapříčinilo, že posádka nemusela řešit defekty složitou výměnou pneumatik. "Museli jsme zastavovat a chladit kamion, jeli jsme na dojetí. Tomu jsme museli podřídit všechno. Navíc víc než půlku etapy jsme měli tři defekty. Byli jsme rádi, že jsme to tak tak stihli dofukovat, protože měnit v tomto počasí pneumatiky by byl velký problém," vysvětloval Valtr, který nakonec dojel osmý.
Nakonec solidní výsledek hned za sedmým Tomášem Vrátným se však rodil velmi těžce. "Hned na začátku etapy jsme se zahrabali. Problémy mělo více aut, i osobní, trať byla rozbitá, trnitá. Bylo to fakt nebezpečné, podél celé trasy se povalují motorkáři, čtyřkolkáři, létají tam helikoptéry, házejí jim vodu, doktoři mají plné ruce práce," řekl.
Zkušený navigátor Josef Kalina dodal, že výtky směrem k organizátorům, které se týkaly nedostatečné náročnosti současného pojetí Dakaru, byly liché. "Devátá etapa, byť měla 180 kilometrů, ukázala, že tomu tak není. Bylo to fakt hodně náročné, v obrovském vedru. V kabině jsme měli snad 62 stupňů. Proto ji také předčasně ukončili. Dakar si stále drží punc nejtěžšího závodu, tato etapa toho byla důkazem."