Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Bonver se musí obejít bez Kolomého, KM Racing nasadí poprvé buggy

Ostrava - Bez Martina Kolomého, zato se zvučnou kazašskou posilou Arturem Ardavičusem vyrazí Bonver Dakar Project na nadcházející ročník nejslavnější terénní rallye světa. Ardavičus se bude v roli lídra moravskoslezské stáje snažit navázat na předloňské třetí místo, které si vyjel ještě ve službách Kamazu. Dva kamiony a buggy budou pak na Dakaru reprezentovat barvy týmu KM Racing.

Liaz Jaroslava Valtra
zdroj: ČTK autor: Petr Eret

Ardavičus by měl Bonveru vyvážit ztrátu jiného závodníka s ambicemi na celkové pořadí Kolomého, který se na poslední chvíli rozhodl odejít jinam. "V Kamazu mi končila smlouva. Tím, že se s Tomášem Vrátným znám hodně dlouho, pozval mě do týmu, abychom vytvořili nový automobil na základu Tatry, a chtěli bychom ho dostat na top úroveň. Pro mě je to výzva," řekl Ardavičus.

Šéf stáje Tomáš Vrátný dal pro Ardavičuse sestrojit úplně nový speciál Jamal, který teprve v srpnu začal konstruovat Milan Holáň. Hlavním nepřítelem zkušeného Kazacha je tedy čas. "Kolik jsem toho v tom voze najel? Pětadvacet kilometrů. Dovezl jsem ho vlastně jen z továrny na toto místo. Času bylo málo, na zkonstruování i na testy. Je to risk s tím vyrazit na Dakar, budu muset jet rychle a bezpečně. Pojedu takovým tempem, ve kterém budu vůz na sto procent kontrolovat," řekl Ardavičus.

Je nám líto, video expirovalo.
Český týmy představily speciály pro nadcházející Rallye Dakar

Bonver posílá na start do argentinského Rosária tři speciály Tatra. Polák Robert Szotkowski a Vrátný by měli na trati mezi Rosáriem a chilským Valparaisem poskytovat maximální podporu lídrovi Ardavičusovi. "Je to naše jasná jednička," řekl Vrátný. Sestavu doplňuje motorkář Jan Veselý na yamaze. "Loni jsme měli čtyři závodníky v první dvacítce, což byl velký úspěch. Ale na tak náročném závodě nemůžeme mít jiný hlavní cíl, než se pokusit dojet do cíle a dokončit," řekl Vrátný.

V týmu KM Racing budí velkou pozornost zejména start pětinásobného vítěze kategorie čtyřkolek Josefa Macháčka, který se premiérově představí za volantem buginy. O úspěch mezi kamiony budou potřetí za sebou usilovat Jaroslav Valtr a Vlastimil Vildman, kteří zůstali věrni Liazu. "Udělali jsme maximum, tým je čím dále více konzistentní a funguje. Kluci už taky mají něco najeto. Byl bych strašně spokojený, kdyby byli vepředu a kdyby vše dojelo do cíle," řekl šéf týmu a někdejší účastník Dakaru Martin Macík.

V minulém roce byl KM racing součástí Bonver Dakar projektu, letos ale pojede opět každý za sebe. "Každý v týmu jede na sebe, favoritem by ale měl být Jarda Valtr, který má velké ambice i lepší techniku. Jak po motorářské, tak po podvozkové stránce," uvedl Macík. Valtr by měl bojovat o umístění v elitní desítce mezi kamiony a o pozici nejlepšího Čecha v kategorii.

Je nám líto, video expirovalo.
Veterán Macháček poprvé pojede Dakar v buggyně

V popředí by se chtěl pohybovat i Macháček, který po letech naplnil svou ideu a na start se postaví se speciálem MD Optimus francouzské výroby. Původně chtěl startovat s jednomístným autem vlastní konstrukce, ale nakonec si zakoupil dvoumístnou buggy. Pojede s navigátorem Vlastimilem Tošenovským. Letos se chce hlavně učit.

"Po šestnácti letech ve čtyřkolkách jsem se na stará kolena rozhodl, že bych měl přesednout do jiné kategorie. Půjdu to zkusit a položit základní kámen výsledku v buginách," řekl veterán Macháček, který očekává řadu nástrah. "Připadám si jako začátečník, i proto mám na autě nalepené Z, aby to všichni viděli. Cíl je jednoznačný, dojet co nejdále, ale klidně se může stát, že skončíme v první etapě," dodal Macháček.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články