Následuje
Hokej den poté

BLOG: Hon na Valentina, díl XXII.

Brno – Už zase, byť netradičně na začátku srpna, burácí na Masarykově okruhu motocykly. Světová esa ladí rychlé stroje na nedělní závod. A fanoušci? Pátek a sobotu využívají zejména k tomu, aby v relativním klidu nahlédli do atraktivního zákulisí šampionátu a nasbírali tam v rámci možností nezapomenutelné zážitky. V první řadě je zajímá sympatický Ital, přezdívaný Doctor, sedlající pestrobarevnou yamahu číslo 46.

Zní to neuvěřitelně, ale fenomenální Valentino Rossi se po Masarykově proháněl v rámci MS už v roce 1996! A v nejslabší kubatuře do 125 ccm hned zvítězil. Celkem čtrnáctkrát vystoupal v lesích nad Brnem na pódium, určené trojlístku nejrychlejších závodníků, sedmkrát jako vítěz. A byť už je to protřelý osmatřicátník, pořád má schopnosti i touhu usilovat o jubilejní desátý titul mistra světa. Brněnský okruh má Vale rád. Stejně tak ho mají rádi diváci. Obecně. Nejen u nás, ale po celém světě. Nikdo jiný se nemůže pochlubit tak širokou základnou fanoušků jako on.

A patrné je to na první pohled. Vždyť minimálně třetina obecenstva na každém okruhu bývá oděna do žlutých triček, čepic a dalších doplňků s jeho jménem a logem. A nikoho jiného, než Valentina Rossiho nenahání tak vytrvale s čepicemi a plakáty, přichystanými na autentický podpis, s mobily a fotoaparáty na vysněnou, byť těžko realizovatelnou společnou fotografii. V rámci Velké ceny České republiky se tato neskutečná, a částečně až nepochopitelná procedura, opakuje po dvaadvacáté! Tentokrát je ovšem složitější než dříve. Proč?

Už v pátek před polednem, po první porci deštěm zkrápěných měřených tréninků, postávali někteří z promoklých držitelů speciálních akreditací a vstupenek uvnitř paddocku v okolí dvoupatrového "motordomu", patřícího stáji Movistar Yamaha MotoGP. V běžně uzavřeném království závodních strojů, na parkovišti plném kamionů, obytných karavanů a speciálních stanů, panuje během víkendu neskutečný šrumec. Sice se tu ladně prochází vysoké hubené hostesky s reklamními deštníky nad hlavou, jinak ale mezi chodci zběsile kličkují skútry převážející samotné jezdce, mechaniky nebo jiné persony ze světa MS silničních motocyklů.

Jen u inkriminovaného rozkládacího náklaďáku stojí tiše, byť netrpělivě a desítky minut ti, co chtějí aspoň na malou chvilku zahlédnout na vlastní oči Valentina Rossiho. Až odkrouží trénink, opustí boxy, dokončí poradu s mechaniky, a než odjede do zadní části paddocku do obřího karavanu, v němž bydlí i se svými třemi nejbližšími spolupracovníky.

Ještě před rokem mohli ti chytřejší lovci zážitků posečkat na milovanou ikonu přímo u něj. A občas se jim před Rossiho mobilním domovem poštěstilo přemluvit Valentina nejen k podpisu, ale i k selfie. Jenže letos řekli pořadatelé dost – uličku s obytnými přívěsy a karavany poprvé v historii oplotili, a vstup dovnitř umožňují už jeh hrstce majitelů nejprestižnějších akreditací.

A tak hon na Valeho probíhá jen u boxů. Nedočkavců je mnoho. A pravděpodobnost úspěchu mizivá. A to přitom Rossi bývá v porovnání s jinými jezdci hodně vstřícný, a v podstatě pokaždé rozdá pár autogramů. Ti, co se do paddocku nikdy nedostanou, se musí spokojit s pohledem na jeho umění přímo na trati. V pátek odpoledne už se na všechno dívalo o poznání lépe. Pláštěnky na tribunách zmizely, za dusna a horka se sundávala trička.

A když po druhém měřeném tréninku profičel Valentino v údolí mezi přírodními tribunami v nejnavštěvovanějším místě, jemuž se říká "stadion", na zadním kole, a další jezdci v čele s Karlem Abrahamem divákům alespoň zamávali, většina lidí se zvedla ze svažujícího se trávníku, a vydala se na parkoviště. Domů. To podstatné už viděli. Zejména žijící motocyklovou legendu. Vždyť už jen rok, možná dva, a pak sportovní důchod?

Během soboty se výše popsaný mumraj včetně honu na Valentina Rossiho zopakuje ještě jednou. A v neděli naostro, o mistrovské body. Rozšíří nejpopulárnější motocyklový závodník současnosti sbírku brněnských úspěchů? Předloni dojel třetí. Před rokem v dešti druhý. A letos má prý pršet znovu. Pokud vyhraje, osamostatní se na čele historické tabulky nejúspěšnějších jezdců na novodobém Masarykově okruhu, a odtrhne se od krajana a kdysi velkého rivala Maxe Biaggiho, s nímž má zatím shodně sedm triumfů.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy