Tak určitě! Nové spoty ve vysílání ČT vyzdvihnou pozitivní přístup ke sportu
Česká televize odvysílá ve spolupráci s Českým hokejem novou kampaň Tak určitě!, která propaguje pozitivní vztah ke sportu, boření předsudků, fair play a vztah mezi rodiči a trenéry. Spoty se budou objevovat ve vysílání všech stanic ČT až do 26. května, kdy skončí MS v hokeji.
Nová kampaň chce propagovat pozitivní hodnoty, aplikovatelné nejen ve sportu, ale i v běžném životě. "Klip k rodičům mě napadl, když jsem byl jednou 'u lajny' na fotbalovém zápase svého syna. Z mé špatné vlastnosti jsem si vzal inspiraci," přiznává jeden z trojice tvůrců, scenárista Petr Kolečko.
"Naše příběhy se sice odehrávají v hokejovém prostředí, ale zaměřují se na obecnější hodnoty, které se týkají každého sportu. A vlastně celé české společnosti. Je to zkrátka silné téma, což pochopitelně Českou televizi lákalo," podotkl generální ředitel České televize Jan Souček.
Další minipříběhy by k aktuálním čtyřem mohly přibýt na podzim. "Veřejnoprávní televize, která má svůj sportovní program a kvalitní vysílání v podobě světového šampionátu v hokeji, fotbalového Eura či olympiády, má i povinnost edukovat společnost, vytvářet hodnoty a motivovat děti i dospělé k tomu, aby ten sport vzali, hráli ho fair play a ty hodnoty si odnesli i do života," řekl výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský, který se spolu se šéfkomentátorem Robertem Zárubou na myšlence kampaně i na konečné podobě minipříběhů podílel.
"Myslím, že připomínat podobné hodnoty je úkolem nejen veřejnoprávní televize, ale vlastně každého sportovního kanálu. Tyto minipříběhy se hlásí k podpoře určitých hodnot ve sportovním i společenském prostředí. Jsem rád, že zrovna tyhle příběhy nejsou založené na tom, co se dá vyčíslit, ale na tom, co se obtížně vyjadřuje," dodal Záruba.