Co Čech, to fanoušek: hokej si pustilo více než 6 milionů diváků
Více než šest milionů. Tolik lidí si celkem na obrazovkách ČT sport pustilo letošní hokejový šampionát. Poslední český zápas na turnaji sledovalo více než 1,6 milionu diváků, tedy téměř dvě třetiny všech, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Samotné prodloužení přilákalo přes 2,2 milionu diváků starších patnácti let a 109 tisíc dětí.
Zápasy s českou účastí překonaly s průměrnou sledovaností 1,52 milionu všechny turnaje, které od roku 2011 hostí program ČT sport (podíl na publiku dosahoval 48 %). "Bylo vidět, že příběh mužstva diváky zaujal. Nás ale možná těší nejvíc to, že jsme měli i velký zájem diváků o neutrální zápasy a o ty části programu, kdy se nehraje hokej – tedy o program studií. Živý sport neovlivníme, tam zájem diváků určuje výsledek, ale můžeme zabránit tomu, aby diváci odcházeli, když se hokej nehraje, což se nám podařilo," konstatuje autor projektu, komentátor a průvodce studiem Robert Záruba.
Nejsledovanějším utkáním byl vítězný čtvrtfinálový zápas Česka proti Německu, který viděly více než 2 miliony lidí. Na téměř milion diváků (991 tisíc) dosáhlo finále mezi Finskem a Kanadou, viděla jej čtvrtina všech, kteří měli v neděli večer zapnutou televizi.
Jaký byl závěr turnaje a co limitovalo českou reprezentaci? A jaké novinky chystá IIHF? Poslechněte si nový Hokej fokus podcast:
Slovenské mistrovství si v televizi zapnulo celkem 6,13 milionu diváků starších patnácti let a 741 tisíc dětí (4-14 let). Diváci sledovali zápasy také přes internet, mobilní aplikace či platformu HbbTV (848 652 stisknutí modrého tlačítka a více než dvojnásobný počet přístupů oproti roku 2018). Nejvyhledávanějším zůstal úterní zápas se Švýcarskem, který se s počtem více než 1,3 milionu spuštěných videí stal nejsledovanějším živým on-line sportovním přenosem (od počátku měření v lednu 2018). Zápas v průměru sledovalo 179 tisíc diváků (ve skupině 4+), ve špičkách až 260 tisíc lidí.
Rekordní návštěvnost zaznamenal také web ctsport.cz, v průběhu šampionátu více než 2,27 milionu uživatelů. "Nabídli jsme bohatý bonusový obsah. Denní hitparády nejhezčích akcí nebo záběry z helem rozhodčích byly diváky velmi vyhledávané. Oproti loňskému mistrovství stoupla návštěvnost webu takřka o třetinu," doplňuje vedoucí webu ctsport.cz Jiří Kalemba. Půl milionu uživatelů každý turnajový týden si připsal také teletext České televize.