Extraligové kluby i s Kladnem si zkrátí zápasový půst. V novém poháru zabojují o milion korun
Dlouhou pauzu bez zápasového zatížení vyplní nová pohárová soutěž. Kluby hokejové extraligy a prvoligové Kladno s Přerovem čeká v přípravě na nový ročník Generali Česká Cup. Vítěz získá milion korun. Šestnáct celků je rozděleno do skupin po čtyřech, soutěž začne 4. srpna a vyvrcholí finálovými duely 15. a 22. září.
Pohár se hrál už v letech 2000 až 2003 a 2007 až 2010 a byl rovněž přípravou na novou sezonu. Nyní vyvrcholí krátce po startu nejvyšší soutěže, který je naplánován na pátek 18. září. Vítěz získá od generálního partnera extraligy společnosti Tipsport prémii ve výši jednoho milionu korun a poražený finalista polovinu.
"Pohár se bude pořádat i jako podpora extraligových klubů, které kvůli pandemii koronaviru přišly o vyřazovací část sezony, tedy i o značnou část příjmů. Není tak překvapením, že se zástupci extraligových klubů na jeho realizaci jednomyslně shodli," uvedla společnost BPA sport marketing, marketingový partner extraligy.
Duely se budou stejně jako v extralize vysílat v České televizi a na O2 TV Sport, případně na HokejkaTV.cz. V základních skupinách budou hrát celky dvoukolově každý s každým, každý tým tedy odehraje šest duelů. První dva z každé skupiny postoupí do play-off, rozhodnuto bude nejpozději 22. srpna.
Složení skupin:
Skupina A: Sparta Praha, Škoda Plzeň, Motor České Budějovice, Rytíři Kladno.
Skupina B: Bílí Tygři Liberec, Mladá Boleslav, Litvínov, Energie Karlovy Vary.
Skupina C: Kometa Brno, Hradec Králové, Dynamo Pardubice, Olomouc.
Skupina D: Oceláři Třinec, Vítkovice, Zlín, Přerov.
Čtvrtfinále (23. a 25. srpna), semifinále (1. a 9. září) i finále se budou hrát na dva zápasy - doma a venku. Postoupí tým s lepším skóre v součtu obou duelů. Pokud bude nerozhodné, bude následovat po druhém utkání desetiminutové prodloužení se čtyřmi hráči v poli na obou stranách, případně rozhodnou nájezdy.
"Chtěli bychom pozvat všechny hokejové fanoušky ke sledování Generali Česká Cupu a podpoře jejich oblíbeného klubu, a to buď nejlépe přímo na stadionech, či u televizních obrazovek," uvedl marketingový ředitel Generali České pojišťovny Marián Zelko.
"Věřím, že stejně jako hráči budou po vynuceném předčasném ukončení play-off natěšení a utkání bude provázet dobrá atmosféra a nasazení na ledě i v hledišti navzdory opatřením, která bohužel ještě mohou v srpnu trvat," dodal Zelko.