ČT odvysílá nové spoty kampaně Tak určitě! Zaměřují se na důležitost vzdělání a výživy
Tak určitě! Oblíbené slovní spojení sportovců, ale také název kampaně, která propaguje pozitivní hodnoty ve sportu. Po loňských spotech odvysílá Česká televize během května i nové příběhy, které se věnují vzdělání a správné výživě.

"Ve sportu je spousta pozitivních momentů, ale vyskytnou se tam i negativní. Máme dvě možnosti, jak na ně upozornit. V prvním přístupu můžeme popisovat, co je tam špatně a jak by se to mělo dělat nijak. Druhý je tahle kampaň," uvedl šéfredaktor ČT sport Michal Dusík.
"Strašně se mi líbí přístup, jakým k tomu autoři přistoupili, a co Petr (Kolečko) napsal. Je to způsob, který má šanci zaujmout. Povedlo se to už loni a kampaň naplnila přesně to, co se od ní očekávalo. Bavila, ale zároveň takovou nenápadnou formou ukázala, co není úplně dobře," vysvětlil Dusík.
Autory krátkých videí, která se odehrávají v hokejovém prostředí, jsou Petr Kolečko, Vladimír Skórka a Dan Strejc. V příbězích cílí nejen na hodnoty fair play nebo vztah rodičů s trenéry, ale i univerzální hodnoty důležité ve společnosti. Jeden z nových klipů se tak například zaměřuje na vzdělání.
"Na nápad mě přivedl Milan Hnilička, když si stěžoval, že lidi chodí místo školy na trénink. Někteří rodiče k tomu děti dokonce vedou, aby vydělaly miliony v NHL," vysvětloval Kolečko. "Jako otec jsem ale čerpal i ze svého života. Rodiče by měli určitě být lepší než já," dodal.

"Je to strašný problém a věc, kterou jsme historicky zanedbali. Nemyslím, že si ve všem máme brát příklad z anglosaského světa, ale propojení školy a sportu je tam naprosto geniální. Přitom se vrací až někam k odkazům na starověké Řecko, kde byl také propojen rozvoj těla a ducha. Měl by to být základ. Škola a sport nemají být antagonisté, kteří se budou přetahovat o čas dítěte," popisoval Dusík.
Dalšími tématy, kterým se kampaň věnuje, je správné stravování či předsudky. "Sport neznamená, že má hokejista hlavu jen na ledě, ale musí být i kultivovaným člověkem," přidal Kolečko.
Spoty vysílá Česká televize až do konce mistrovství světa v ledním hokeji. "Loni se to osvědčilo. Fanoušci je sledovali a tím se jim dostaly pod kůži," dodal šéfredaktor ČT sport.