Nejhorší logo historie. Hrůza. Nový znak Juventusu vyvolal mezi fanoušky rozhořčení
Turín – Nová éra Juventusu započala. Alespoň co se týče loga klubu. Turínský gigant se svůj znak rozhodl radikálně upravit a vydal se minimalistickou cestou. Novinka podle prezidenta úřadujícího italského mistra Andrey Agnolliho ukazuje směřování celku do budoucnosti. Většina fanoušků ale jeho entusiasmus nesdílí a na internetu se objevila kromě celé řady vtipů i tvrdá kritika.
Byla to luxusní show, na kterou se do Milána sjeli současné i bývalé hvězdy A-týmu, hudebníci i celá řada dalších vzácných hostů. Odhalení nového loga Juventusu se neslo ve velkolepém duchu, a zatímco v roce 2004 u předchozí změny šlo především o drobné úpravy, tentokrát turínský gigant pozměnil téměř vše.
Už žádný býk, který byl ve znaku od sedmdesátých let, či vejcovitý tvar. Juventus se při změně, na níž pracoval rok, rozhodl vydat moderní a minimalistickou cestou, která by mu měla pomoci v obchodním u klubovém růstu. Nové logo má tvar písmena J v černobílých tradičních klubových barvách, v nichž klub nastupuje už od roku 1903.
"Rok jsme se snažili zjistit, co nové trhy žádají, ale také ukázat, že patříme a směřujeme do budoucnosti. Nové logo je symbolem způsobu života Juventusu," prohlásil na slavnostním ceremoniálu prezident klubu Andrea Agnolli.
Vývoj loga Juventusu:
O novém znaku, který začne klub užívat od července, se vyjádřili pozitivně i další účastníci slavnostní akce jako třeba italský hudební skladatel specializující se na elektronickou hudbu Giorgio Moroder. "V 70. letech jsem viděl budoucnost hudby. Nyní Juventus vidí budoucnost fotbalu," prohlásil.
Mezi fanoušky na sociálních sítích už taková radost nepanovala. Našly se i výjimky, které se shodly s Agnollim a vidí v logu budoucnost a dobrou obchodí změnu. Většina se však pustila do tvrdé kritiky.
"Je to nejhorší logo historie. Toto je fotbalový klub, ne módní řada od Armaniho," napsal na Twitteru jeden z příznivců. "Jak je možné přejít z tak krásného a historického loga k takové hrůze?" tázal se zase jiný.
Kromě nespokojenosti se na internetu objevila také celá řada vtípků a posměšků na adresu nového loga, kdy ho fanoušci popisovali jako jedno z čínských písmen či práci některého z fanoušků soupeřova týmu.
Ti tvůrčí se pak pustili i do grafické úpravy. Jedno je však jisté, ať se to fanouškům líbí, nebo ne, měli by si zvyknout. Juventus totiž vstoupil do nové éry.