Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Denver Pioneers - UMass Minutemens

"Dobrý produkt v umaštěném papíře." Belgičané a Nizozemci radili v práci s fanoušky

Praha - Marketingoví experti z Anderlechtu Brusel a nizozemské fotbalové asociace přednášeli v Praze českým fotbalovým klubům o práci s fanoušky. Hlavním cílem semináře zorganizovaného Ligovou fotbalovou asociací a marketingovou agenturou STES je naučit kluby pracovat s fanoušky tak, aby pokračoval trend zvyšování návštěvnosti na stadionech. 

Logo Gambrinus ligy
zdroj: ČT4

Zástupcům klubů první ligy a FNL předávali své zkušenosti například marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera nebo specialista nizozemské asociace Kristian Gotsch. "Právě podobné semináře byly u nás prvním krokem ke zlepšení práce s fanoušky," řekl Gotsch.

Organizátoři vybírali z mnoha mluvčích, nakonec se rozhodli pro zástupce zemí, které by měly být pro český fotbal reálným vzorem. "Cílili jsme na soutěže, které jsou dál, ale nejsou to jiné světy, jako by to bylo v případě přednášek například od Barcelony či Manchesteru United," vysvětlil volbu přednášejících předseda LFA a místopředseda FAČR Dušan Svoboda.

"Belgická a nizozemská liga je lepší vzor, aniž bychom museli být příliš při zdi. Vždyť ještě před deseti lety byly belgické týmy přijatelnými soupeři. Teď je Belgie na mistrovství světa, zatímco my ne," dodal.

V obou zemích mají o fanoušcích mnohem větší přehled díky tomu, že se příznivci musejí registrovat, aby mohli chodit na stadiony. To pak odborníkům dává mimo jiné potřebné údaje pro cílení kampaní. "Můj názor je, že se registraci fanoušků v budoucnu také nevyhneme, abychom mohli čelit současným problémům, ale není to otázka nejbližších let," řekl Svoboda.

Předseda LFA věří, že podobné semináře naučí kluby fotbal lépe propagovat, aby pokračoval trend zvyšování návštěvnosti z podzimní části sezony, kdy průměrná návštěva poprvé překročila pět tisíc diváků. "Jsem přesvědčen, že máme dobrý produkt, ale zabalený v umaštěném papíře. Dnes se přitom setkávám s opačným extrémem, že si koupím čokoládu v krásném obalu, ale není to čokoláda. My máme dobrý produkt a jen ho musíme lépe prodat," dodal Svoboda.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články