Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
První oddíl - David Schweiner

Pořadatelé Velké pardubické chtějí ulehčit koním Taxis, připravují "jízdní pruhy"

Práce na úpravě dráhy Velké pardubické vrcholí. Pořadatelé připravují například "jízdní pruhy" k nejobtížnější překážce, tedy Velkému Taxisovu příkopu. Podle správce dráhy Václava Žižky má koním ulehčit přípravu na obávaný skok. Vrchol dostihové sezony sledujte v neděli od 11:00 na ČT sport.

Velká pardubická
zdroj: Reuters autor: David W Cerny

"Máme tady stroj, který propichuje dráhu, připravuje nájezd na Taxis. Udělají se tam takové proužky, a když koně cválají k překážce, pěkně je to navede. Jsou to takové jízdní pruhy jako na silnici, jsou asi metr a půl široké," řekl Žižka.

Ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller si nicméně nemyslí, že by se podle pruhů vytyčených kolmo na Taxis jezdci řídili. "Myslím, že je ze sedla v té rychlosti tolik nevidí. Taxisův příkop se nedá skákat úplně napřímo, skákali byste do lesíka. Kdo chce mít bezproblémový nájezd na Irskou lavici, která pak následuje, tak musí skákat trochu zešikma," poznamenal.

Práce na úpravu trati pro poslední dostih sezony začaly týden po čtvrté kvalifikaci. "I když údržba dráhy je nekonečný proces v celé sezoně," podotkl Žižka. Pracovníci v minulých týdnech stříhali živé ploty, natírají překážky a budou čistit vodní příkopy. Překážek je na trase závodu 31, dostih měří 6900 metrů.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Jak na steeplechase skok a malý vodní příkop? Rozbor Libora Šimůnka

Dráhu ještě čeká schválení komisaři Jockey Clubu. "Schvalujeme dráhu dvakrát, poprvé před zahájením sezony a podruhé před Velkou pardubickou. Nejzásadnější úpravou na letošní sezonu je pokácení topolů v zahrádkách, byly staré. Kácely se v zimě. Nasázeli jsme tam nové duby, do budoucna tam bude dubová alej. A taky se tam upravila terénní nerovnost a vysadila se nová tráva," vyjmenoval Žižka.

V září závodiště hodně potrápily vydatné deště. Tvořily se laguny v oranicích a uprostřed travnatých ploch. Voda se v oranicích stále drží. "Po deštích se zvýšila hladina spodní vody a nechce dolů. Proti normálu je o 30 centimetrů výš. Z oranic vodu odčerpáváme průběžně pomocí plovoucího čerpadla," popsal Žižka.

O celý areál se celoročně také starají Služby města Pardubic. Mají s městem smlouvu na šest let, která letos končí. Závodiště má 30 hektarů zelených ploch. Na dráze se používá travní směs zvaná Modrý profesionál, která je odolná a tmavě zelená.

"Dělá se tady 30 sečí za rok, tolik se jich nedělá ani v parcích. Jinak tam pískujeme, sekáme, dosíváme, provzdušňujeme dráhu. Jezdíme sekat plochy kolem tribun, máme traktor na údržbu příkopu, technika na údržbu závodiště je pestrá," řekl Vlastislav Šanda ze Služeb města Pardubic.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články