Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skeletonu 2024/2025

Tour de France v Praze? Mohla by vstoupit do hry, připouští technický ředitel závodu

V Paříži včera skončil 106. ročník Tour de France. Letos se startovalo v Bruselu, za rok bude mít tu čest Nice a o rok později Kodaň. Mohla by být někdy v budoucnu místem startu také Praha? Nic není vyloučeno, organizátoři Tour jsou takové myšlence nakloněni.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Praha a Tour de France? Nic není nemožné

Tři stovky měst, z toho padesátka ze zahraničí, usilují každoročně o to, aby se mohly stát místem startu či cíle tohoto závodu. Šťastné město pak musí zaplatit 70 nebo 120 tisíc eur. To, kde Tour začíná, dokonce téměř dvojnásobek. Podle příkladů z minulosti se však náklady brzy vrátí. Mohla by úvod závodu někdy pořádat i Praha?

"Je to nádherné město, jedno z nejkrásnějších hlavních měst vůbec. Karlův most i další místa jsou výjimečná, ale k tomu, aby se o tom uvažovalo, je nutné, aby Praha podala kandidaturu," vysvětlil ředitel závodu Christian Prudhomme.

Jiný slavný třítýdenní etapový závod Giro d'Italia vsadil už před časem na starty ve vzdálenějších destinacích. První etapy už zažili v Belfastu nebo Jeruzalémě. Příští rok velký italský závod započne v Budapešti.

Tour de France se sice drží tradičnějších cyklistických míst, Praha však není bez šancí. Cyklističtí fanoušci mají nejraději dojezd, ale Tour sledují i kolem trati. Každoročně je jich kolem dvanácti milionů. Do Prahy by nepochybně přijeli příznivci cyklistiky i z okolních zemí. Podle organizátorů Tour už byly první kontakty navázány.

"Praha by mohla vstoupit do hry. Vím, že už byly navázány kontakty mezi naší organizací ASO a městem Praha," řekl technický ředitel závodu Thierry Gouvenou.

Pokud by mělo české hlavní město o pořadatelství zájem, nebylo by rozhodně bez šance. "Jestli jednoho dne takové krásné město jako Praha bude kandidovat, tak to budeme posuzovat s největší možnou pozorností," podtrhl Prudhomme.

Agentura ASO, která závod pořádá, spolupracuje úzce s organizací Atout France, propagující Francii v zahraničí. Závod je přenášen do 190 zemí světa a sleduje ho na dvě miliardy televizních diváků.

Hlavní zprávy

Nejčtenější články