Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Diamantová liga 2024

Kreuziger: Konkurence bude obrovská. Zůstávám nohama na zemi

Loni byl lídrem Zdeněk Štybar, letos celý český tým bude pracovat na Romana Kreuzigera. Zkušený cyklista se momentálně připravuje u Gardského jezera a ladí detaily před odjezdem do Innsbrucku, který od neděle hostí mistrovství světa. Kreuziger zůstává na zemi a mluví o umístění mezi nejrychlejšími deseti. Pro závod by si přál chladné počasí.

Zdeněk Štybar a Roman Kreuziger
zdroj: ČTK autor: Kamaryt Michal

"Bylo by hezké mít medaili," zasnil se Kreuziger. "Ale absolutně neříkám, že si pro ni jedu. Jsem nohama pevně na zemi. Konkurence je obrovská. Bude záležet na tom, jak se bude člověk v daný den cítit. Ale myslím, že když si všechno sedne, desítka je reálná. Pak je to o detailech," připomněl.

Podle něj bude hodně záležet hned na první hodině závodu. "Uvidíme, jak se bude vše vyvíjet. Pokud budou odskakovat velké skupiny, tak bude lepší mít třeba Zdeňka (Štybara) s Pepou Černým vpředu a zbytek kolem mě. Myslím, že třeba Honza Hirt po Vueltě - pokud si orazí - tak v horských dojezdech vypadal nadějně," prohlásil Kreuziger.

"Honza překonal zdravotní potíže a postupně se rozjíždí. Mohl by být člověkem, který zůstane do pozdního finále. Má jako vrchař svoje kvality a Vuelta mu určitě dá kvalitní trénink po zranění, co měl. Měl by to být člověk, co bude k ruce v posledních dvou třech kolech," doplnil lídr české výpravy.

Roman Kreuziger
zdroj: ČTK/imago sportfotodienst/Fotoreporter Sirotti Ste

Přál bych si chladno a sucho

Síla týmu by se měla projevit před průjezdy centrem Innsbrucku. "Před kopcem bude vždy lepší najíždět vpředu, aby se člověk mohl kousek v kopci stáhnout a šetřit energii na další kola. Tým bude hodně vyrovnaný, postupně se rozjíždí i Karel Hník, i když neměl nejlepší sezonu. Věřím, že je schopný být v těžkých závodech k ruce v tom závěru," podotkl.

Silnice pro závod jsou široké a z jeho pohledu nikterak nebezpečné. "Nejsou tam mrtvé zatáčky, z nichž člověk musí sprintovat, je to poměrně plynulé. Není třeba být natlačený vpředu. Okruh nevyžaduje, abychom byli vidět jako loni. Důležité je, abychom byli vidět v závěru," pousmál se.

Na počasí nemá před závodem na 258,5 km přehnané požadavky. "Pětadvacet stupňů být nemusí. Ale když bude pět stupňů a bude déšť, nebude to příjemné pro nikoho. Bude to už tak hodně dlouhý den. A tím počasím by se závod ještě zpomalil. Bylo by to extrémně dlouhé a náročné nejen tím okruhem, ale i počasím. Přál bych si chladno a sucho," nastínil.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články