Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Dohráno MOL Cup

Biker Raboň: Tým je nejlepší. Jestli neuspěju, bude to jen o mně

Praha – František Raboň se rozhodl udělat ve třiceti letech zásadní změnu ve své kariéře. Profesionální cyklista silničář přesedlá v nadcházející sezoně na horská kola. Pro jízdu v terénu se stoprocentně nadchl a na návrat na silnici nemyslí. V maratonských závodech chce patřit k nejlepším. Zázemí týmu Specialized Racing si pochvaluje a věří v úspěch.

František Raboň
zdroj: ČT sport

"Pocity se mixují, je tam velké nadšení. Je to ve třiceti letech nová výzva. Doufám, že mám před sebou novou kariéru na horských kolech. Na druhou stranu respekt je obrovský," prohlásil Raboň.

Velkou oporou v prvních bikerských krůčcích mu byl člen týmu Jaroslav Kulhavý. "I když kontakt s terénem neměl dlouhé roky, akorát při zimní přípravě, může spoustu dohnat. Na maratonské závody, které nejsou tak obtížné jako cross country, je schopen se připravit," uvedl na adresu Raboně olympijský vítěz.

Je nám líto, video expirovalo.
Host Sportovních zpráv: František Raboň přesedlá na horská kola

Kulhavého rady si Raboň vzal k srdci. "Při našem společném tréninku jsem ho žádal o to, aby mi to řekl na rovinu, protože si myslím, že na takové vysoké úrovni není čas na nějaké kamarádství, pokud by to nemělo přinést ovoce. Chtěl jsem od něj slyšet jasné ano nebo ne, jestli se techniku dokážu doučit a jestli moje kondice pro maratony bude převyšovat technickou část. On řekl, že to zvládnu, a to udělalo hodně při mém rozhodování," prohlásil někdejší člen špičkových týmů T-Mobile, HTC a Omega Pharma.

Raboň závodil po boku řady hvězd včetně světových šampionů Brita Marka Cavendishe nebo Němce Tonyho Martina. Letos se ale stal jako řada dalších závodníků obětí velké krize silničních týmů a Raboň nedostal novou smlouvu. "Finanční krize zasáhla týmy a v současnosti letošní rok končí pět stájí, což znamená sto míst, která nemůžou závodníci dostat. To je obrovský problém," uvedl zkušený domestik velkých týmů.

František Raboň:

"Tým, za který budu jezdit, je světová špička, ne-li úplně nejlepší. Nebudu se mít na co vymlouvat. Jestli neuspěju, bude to jen o mně."

Ze silnice odchází s jedním nesplněným snem. "Je tam jeden rest a tím je Tour de France. Jel jsem sedm grand tour, ale Tour de France mi vždy o kousíček nevyšla," povzdechl si Raboň.

Na návrat však momentálně nemyslí. "Šance je vždycky, ale teď jsem se pro to tak nadchnul, že o tom vůbec nepřemýšlím. Doufám, že letošní sezona bude výborná. A pokud dostanu nabídku na prodloužení smlouvy, nebudu se rozhodovat. A pak se vracet na silnici v pětatřiceti by asi nešlo," zvážil Raboň.

Nejvíce se ostřílený cyklista obává změny techniky. I proto se zatím soustředí na maratonské etapové závody, ve kterých by se jeho technické nedostatky neměly tolik projevit. Před mistrem Evropy do třiadvaceti let a čtyřnásobným účastníkem slavného Gira d'Italia se otevírají nové výzvy. "Sjezdy budou největší problém. Na tom se snažím makat," přiblížil Raboň.

Už 7. prosince odlétá Raboň na tréninkový kemp na Mallorku, v lednu se pak bude připravovat v Jihoafrické republice. "Vypadá to, že už od ledna, od února začnu závodit," nastínil Raboň.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články