Nové tratě přehlednější, ale náročnější. Pokud chytneme protivítr, bude to makačka, říká Puskarčíková
Za střelnicí mizívali rychle z dohledu, teď si biatlonisty mají v okolí Vysočina arény fanoušci více užít. Jinak to mohou vnímat samotní závodníci, pro které se ztížil příjezd na střelnici a do cíle. Na oddych moc času nebude. První závod v Novém Městě na Moravě sledujte na ČT sport od 17:00.
"Je to náročnější, protože před stadionem máme kopeček. Pokud chytneme na stadionu ještě protější vítr, bude to makačka," řekla ke změně Eva Puskarčíková.
Hlavním důvodem je jiné rozmístění mezičasů a lepší pokrytí kamerami. "Trápili jsme se dlouhodobě s kolegy z televize, že máme špatně první mezičas a aby co nejdelší čas mohla kamera zůstat se závodníky. Museli jsme pak překopat skoro celé tratě – měnili jsme asi 80 procent," uvedl ředitel závodu Vlastimil Jakeš.
Podívejte se, jak upravenou trať představila pro IBU TV Eva Puskarčíková:
Už před letním mistrovstvím Vysočina aréna doznala několika změn, a tak se pořadatelé rozhodli pro radikální řez i pro zimu. "V rámci rekonstrukce, která tu probíhala před letním mistrovstvím světa, jsme si řekli, že ty tratě kolem stadionu otočíme do opačného směru, aby po louce, kde je stoupání, byli schopni biatlonisté projet dvakrát," přiblížil šéf českého biatlonu Jiří Hamza.
Jde především o sektor H. "Diváci tam budou moci vidět závodníky několikrát – jednak při výjezdu ze stadionu a doufáme také, že zde budou dramatické souboje do cíle na finálním stoupání na tzv. velbloudu," uvedl jeden z autorů přestavby tratí Jan Skřička, sekretář organizačního výboru.
Hned za střelnicí závodníci zabočí prudce vlevo do tzv. Modříňáku a projedou ho jinak, než byli dříve zvyklí. Velkou změnou pak projde louka před stadionem. Vznikla tam nová tribuna a podobně jako třeba v Anterselvě nebo v Hochfilzenu vznikne větší prostor pro pohyb diváků. Naopak k dispozici nebude tribuna nad "velbloudím" hupem před stadionem, celý prostor i s loukou by tak měl být vizuálně propojen.
Poslechněte si Biatlon fokus podcast:
Do prvních ostrých testů těchto úprav zbývají už jen hodiny. Tratě jsou připraveny. Ač se teploty na Vysočině pohybují pod bodem mrazu, přírodního sněhu je pomálu. "Už skoro roztál. V těchto výškách se na něj nedá spolehnout. Každý závod, který se tu jel, byl na umělém sněhu. Nezažili jsme, že by se jelo na přírodním," zdůraznil Jakeš s tím, že klíčovou roli hraje velké depo, kde se skladuje sníh pro budoucí použití.