Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
ESA logistika Tatran Střešovice - FAT PIPE FLORBAL CHODOV

Slavní sportovci a reklama - oboustranně výhodné spojení

Praha - Slavní sportovci a reklama vytvářejí spojení, které je výhodné pro obě strany. Asi nejvíc o tom může říct golfista Tiger Woods. Ročně si přijde na 1,3 miliardy korun (jedenáctkrát víc, než má na greenu). Reklamou si vydělávají i české hvězdy, ale jejich příjmy jsou o dost skromnější. Tuzemský trh je pro světové značky malý a kontrakty s českými sportovci jsou proto o o několik řádů níž. Podle odborníků se ale situace postupně zlepšuje.

Pro některé světové sportovce peníze z reklam představují velkou část příjmů. Česko má ještě velké rezervy. Zájem o individuální sportovce mají hlavně menší a střední firmy. Tuzemský trh je pro světové značky malý, kontrakty s českými hvězdami jsou proto o mnoho skromnější. Podle odborníků se ale situace i na českém trhu postupně zlepšuje.

David Trávníček, výkonný ředitel Sport Invest Group:

"Česko je velice malý trh a globální značky zohledňují to, odkud ten sportovec je. Nikdy se nebudeme moct rovnat těm největším hvězdám. V okamžiku, kdy sportovec uzavírá roční smlouvy se střední firmou, tak jsou to určitě statisíce. V okamžiku, kdy jsou to velké instituce a velké smlouvy platné na rok, obsahující veškerá marketingová práva, tak se bavíme o jednotkách milionů."

Kromě regionu závisí příjmy z kontraktů i na dalších faktorech - klíčové jsou úspěch, sledovanost daného sportu a v dnešní době i to, jak sportovec komunikuje s médii a se svými fanoušky. Alfou a omegou se tak stává využívání sociálních sítí.

"My jsme si spočítali, jaký přínos má kanál ČT sport pro český sport a vychází nám to zhruba na 800 milionů korun ročně," říká manažer komunikace Českého olympijského výboru Alexandr Kliment.

Je nám líto, video expirovalo.
Reklama jako důležitý zdroj příjmů sportovce
Zdroj
ČT24

Hlavní zprávy

Nejčtenější články