Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Volejbalový magazín

Sáblíková jede. Její marketingová hodnota činí 25 milionů

Praha – Zlato rychlobruslařky Martiny Sáblíkové z olympijských her ve Vancouveru dělá divy. Marketingová hodnota české sportovkyně činí podle deníku Sport závratných pětadvacet milionů korun. Výzkum společnosti Ipsos Tambor navíc ukázal, že dvaadvacetiletá Sáblíková je oblíbenější než hvězdný hokejista Jaromír Jágr. Jak však upozornil manažer Miroslav Černošek, potenciál vyprchá v horizontu několika týdnů. Z dlouhodobějšího hlediska pak zůstává výdělečnější právě lední hokej. Podrobné informace z olympiády ve Vancouveru přináší internetový speciál zoh.cz.

Martina Sáblíková si v neděli na tříkilometrové trati dojela pro svou první olympijskou medaili v životě, a hned tu nejcennější. Stejný úspěch možná zopakuje i příští středu na pěti kilometrech, čímž by se její marketingový potenciál mohl ještě zvětšit. "Zařadila by se do mnohem menší skupinky olympioniků, ze kterých lze pro sponzoring vybírat," tvrdí David Trávníček z agentury Sport Invest s tím, že jen cena loga na dresu Sáblíkové by mohla atakovat hranici deseti milionů korun.

Výzkum Brand Power z listopadu minulého roku potvrdil, že marketingový potenciál Sáblíkové posiluje zejména velká přízeň od ženského publika. Zároveň ukázal, že česká rychlobruslařka je v současnosti oblíbenější než třeba hokejista Jaromír Jágr. Nejoblíbenějším sportovcem je podle výzkumu Roman Šebrle. V žebříčku oblíbenosti figurují i Lukáš Bauer, Dominik Hašek či Kateřina Neumannová.

Je nám líto, video expirovalo.
Interview ČT24

"Přes velký problém s MS v Liberci, po němž šla s oblibou dramaticky dolů, ji maminky, které ji viděly na olympiádě v Turíně s dcerou v cíli, drží v oblíbenosti na rozumné úrovni,"  tvrdí Jan Polák ze společnosti Ipsos Tambor o současné spolukomentátorce ČT.

Fanoušci Sáblíkovou milují, prodat ji ale může být těžké

Sáblíková má nejvíce tzv. milujících příznivců, u nichž vyvolává silnou emotivní reakci. Podle Poláka je to způsobeno hlavně její skromností a také tím, jak je nenápadná. "Navíc její příběh je skutečně hollywoodský a u lidí rezonuje," dodává. Jak však doplnil Miroslav Černošek, šéf servisní organizace České sportovní, která české sportovce marketingově zastupuje, je rychlobruslení ve srovnání s hokejem nebo alpským lyžováním problematičtější prodat. A to i přesto, že Sáblíková drží zlatou medaili jak z olympiády, tak z mistrovství Evropy.

"Není to typický masový sport a nikdy to nebude sport, kde se objeví desetitisíce následovníků ve srovnání s hokejem," řekl Černošek. "Velice silné jsou příběhy atletů, cyklistů, tenistů. Lidé kupují miliony raket, značkových triček, replik fotbalových dresů. Nakoupení statisíc rychlobruslařských bot, to mohu jen těžko předpokládat."

Marketingově nejsilnější zimní sport? Lyžování a hokej

Podle Černoška je ze sportů jednotlivců marketingově nejsilnější alpské lyžování. "Pokud by Záhrobská dosáhla zlatou, byl by to nejzajímavější příběh," dodal. Zároveň upozornil, že vůbec nejsilnější potenciál má lední hokej. "Pokud získají hokejisté zlatou medaili, tak předpokládám, že zastíní všechny ostatní. Pokud budou bez medaile, budou mít individuální sportovci poměrně náskok."

Za marketingově nejúspěšnějšího českého sportovce považuje Černošek akrobatického lyžaře Aleše Valentu. "Je to sympatická tvář, akrobatické lyžování je adrenalinový sport a po olympijských hrách v Salt Lake City byl jediný se zlatou medailí," upozornil Černošek. Z dlouhodobého hlediska podle něj ale nejvíc vydělal desetibojař Roman Šebrle a oštěpař Jan Železný.

Zdroj
ČT24

Hlavní zprávy

Nejčtenější články