Macík starší: Martin prosil jury o výjimku, ale každý kilometr je zlatý
Praha – Dříve to byl právě on, kdo proháněl žluto-černou liazku po trase Dakaru. Letos však Martin Macík starší, šéf týmu KM Racing, už pouze sledoval, jak si na legendárním závodě za volantem kamionu vede jeho syn, a byl i přes brzký konec posádky spokojen. "Kluci se mi strašně líbili. Doufám, že to v příštím roce bude stejné," zhodnotil.
Pro posádku Martin Macík mladší, Miloslav Janáček a Michal Mrkva se stala osudovou čtvrtá etapa. Dvě stě kilometrů před cílem se jejich liazu zadřelo ložisko zadního diferenciálu, což způsobilo jeho roztržení. Auto mělo jen přední pohon, a tak Macík dojel zbylých 200 kilometrů po asistenční trase.
"S předním pohonem to v písku nešlo dojet. Nemohl auto ani opravit, jelikož mu chyběly díly. Diferenciál váží 150 kilogramů, a tak ho závodníci nemají. Byla možnost, že by se k němu dostal, ale to by znamenalo vyloučení, jelikož všechny náklaďáky jsou sledovány," zhodnotil nehodu Macík starší.
Mechanikům se v bivaku auto povedlo opravit a mladý Macík v následné páté etapě skončil na skvělém desátém místě, ale rozhodčí českou posádku nakonec do dalších dní již nepustili. "Chtěli jsme jet další etapy. Požádali jsme jury, aby jel mimo soutěž. Že by pokračoval v rámci asistence jakéhokoliv týmu po soutěžní trase. Jenže regule jsou jasné. Martin neprojel čtyři body a byl vyloučen," řekl šéf KM Racingu.
Pro Macíka mladšího, jenž již na dvou Dakarech dělal navigátora, tak premiéra v soutěži za volantem kamiónu skončila relativně brzy. Jeho otec však působení nově vytvořené posádky na slavném podniku hodnoti pozitivně. "Vzhledem k faktu, že argentinská část byla náročná, bylo zde hodně prašných cest a navigačních bodů, tak se mi strašně libíla. Dopředu se spolu připravovali, dohromady jezdili i trénovali. Nebyla na nich znát žádná ponorka a doufám, že v příštím roce to bude stejné," vyzdvihl výkony žlutočerného kamionu šéf týmu.
"Kdyby to bylo delší, byl bych za to rád, ale v této chvíli je dobojováno. Každopádně každý kilometru na Dakaru se vyvažuje zlatem," dodal.
Macík mladší však na letošním Dakaru úplně neskončil. Se svým týmem a za volantem kamionu pokračuje v asistenčním konvoji, což Macík starší kvituje. "Například těch patnáct hodin, co jeli přes hory, za volantem člověka omlátí. To je dakarský závod, který je i na asistenční trase složitý. Určitě mu to něco dá a naučí ho to i po manažerské stránce, protože musí kočírovat tým. Věřím, že odřídí, co může," uzavřel Macík starší.