Následuje
Panorama

Chladná neděle, kdy zábavu střídala nuda a naopak

Brno - Velká cena České republiky silničních motocyklů s letopočtem 2013 je minulostí. I přes chladné počasí dorazilo na Masarykův okruh za celý víkend 222 710 diváků. Ti, kteří fandili českým barvám, odcházeli se smíšenými pocity i s vtíravou myšlenkou, že španělská nadvláda v tomto motoristickém odvětví je nejen zřejmá, ale místy poněkud nudná.

Tím spíš, když Lukáš Pešek skončil v královské kubatuře už po třech kolech v kačírku, Karel Abraham projel cílem s bolestivým ramenem a sebezapřením jako předposlední a v cíli se to srovnalo následovně: Marquez, Pedrosa, Lorenzo. Mimochodem, lídr šampionátu Marc Marquez se stal prvním závodníkem od roku 2008, který v MotoGP vyhrál čtyři závody za sebou. Jeho celkově pátý triumf v sezoně navíc přepsal historii světového šampionátu. Ještě nikdy za 65 let se nestalo, aby nováček v nejsilnější třídě dokázal nastřádat tolik vítězství! Navíc v devíti závodech, které dokončil, nikdy nezůstal mimo pomyslné medailové pozice.

Získá i titul? "Byl bych rád, kdyby se tak nestalo," nechal se slyšet Karel Abraham. "Abyste mi rozuměli. Neznamená to, že mu ho nepřeji, asi si ho zaslouží. Ale prvním rokem v této kategorii by se měl nováček jen oťukávat, ne hned vyhrát celý šampionát. Myslím, že ani on sám původně netušil, že by se mu to mohlo podařit. Ale teď to má výborně rozjeté, a té šance se dobrovolně nevzdá," řekl v nadsázce a s úsměvem Abraham a trochu si postěžoval. "Ano, teď je MotoGP možná nejnudnější ze všech kategorií. Startovní pole je brzo roztrhané. O vítězství se perou stále stejná jména. Lidé na tribunách to ale vidí, diváci u televizních obrazovek ovšem nikoliv. A to je škoda. I na nižších pozicích se totiž bojuje na doraz, a je tam spousta vyrovnaných a zajímavých soubojů."

A právě takové sváděl po celých devatenáct okruhů Jakub Kornfeil ve třídě Moto3. Právě on, stejně jako v předchozích letech, zachraňoval a zachránil čest pořadatelské země na akci, kde se dalo vysledovat i mnoho dalších věcí. Jak to funguje v zákulisí. Jak složité je připravit závodní stroj na údajně nejnáročnější okruh v seriálu MS (pokud se týká jeho vyladění), kde na jezdce čekají zatáčky, stoupání i klesání. A na oko diváků zase nástrahy v podobě sličných hostesek.

Hlavní zprávy